Izvještaji s izleta :: Jedan sasvim (ne)običan školski izlet

Moram biti iskren da sam se pomalo plašio kako će nam pomicanje sata prošle subote izazvati organizacijske probleme i da će polazak prema Starigradu kasniti zbog pospanaca. Dojmovi koje smo u svojstvu organizatora Opće planinarske stekli o vama polaznicima, ovim su se izletom samo potvrdili. Svi na vrijeme, svi spremni i očito je kako ste usvojili ono što sam nekoliko puta na uvodmom predavanju ponovio: doći na vrijeme, doći na vrijeme i doći na vrijeme. Potrebno je pohvaliti vaš odličan odaziv i pozornost koju iskazujete predavačima i vodičima na izletima. Hvala vam svima na tome!

Jedan sasvim (ne)običan školski izlet

Za još jedan izlet na kojem se tražilo sjedalo više čak ni spomenuto pomicanje kazaljki nije uspjelo umanjiti interes i želju da nekima od vas otkrijemo ljepote velebitskih kukova kroz jedan od naljepših krajolika koji Velebit pruža – pogledu na same kanjone Velike i Male Paklenice. Snena i nasmiješena lica na jaskanskoj Centrali već su u samom ulasku u bus pokazivala da ste spremni na izazov.

Godinama se već sa društvenih izleta vraćam kući nabijen umorom u nogama, ali pozitivnom energijom kojom hranim dušu, međutim kada znam da je u ovako velikoj grupi od sedamdesetak ljudi ekipa ispenjala svoj prvi kuk i to baš Anićev, najvišu stijenu Velebita onda svakako trebam spomenuti i ljude koji su se potrudili da sve prođe u najboljem redu i da se svi zdravi, sretni, neki od nas možda malo premoreni vratimo kući.

Dražen Lovreček kao voditelj škole i najiskusniji među svima nama zauzima posebno mjesto i van kategorije je. Znanje koje vam prenosi pažljivo usvojite jer će vam kad tad dobro doći. Ja sam shvatio da je lađarac najbolji čvor za vezanje salama koje radim. Upravo me Dražen naučio vezivati ovaj čvor. Ne očekujte da je poznavanje čvorova bitno samo u planini, jer eto ja sam primjer da tome nije uvijek tako.

Ranko Borozan, organizator, iskusan je planinar kojeg smo eto uspjeli afirmirati da se pozabavi i vodičkim angažmanom. Nadamo se njegovom angažmanu i na idućim izletima gdje ćete se svi međusobno bolje upoznati. Mia Šamec, Snježana Nikl i Manuela Budišćak paze budno na svaki vaš korak, a spremne su i na manje medicinske zahvate. Na ovom smo izletu naučili nešto i o zaustavljanju krvarenja. Znanje leži svuda oko nas, a svakim novim izletom vraćamo se bogatiji za neku novu vještinu.

Nespretnost domarke kojoj nismo zamjerili činjenicu da je pobrkala dane u tjednu potvrdila je još dvije stvari koje smo spominjali u planinarskoj školi. Prva je da u planini sve dijelimo, tako da unatoč tome što smo grah i kobasice moglu konzumirati tek u ponedjeljak, na izletu nitko nije ostao gladan. Hvala Bogu, niti žedan. Druga je lekcija da računamo na nepredvidive okolnosti, a zlatna i čelična rezerva neka budu sastavni dio naših ruksaka koju uvijek nosimo sa sobom.

17-18, možda je neki GPS izmjerio i 19 kilometara ozbiljna je hodačka tura za jedan dan. Sam kanjon na GPS zaslonima crta neprepoznatljive oblike zbog refleksije signala, pa zapravo dugo možemo voditi debatu o ovome koliki smo daleko hodali. Doduše nismo išli zbog statistike, a stvarna je istina da smo realizirali zacrtani plan izleta, družili se i zabavljali cijeli dan. Raspoloženje u autobusu i pjesma do Jaske još su jednom potvrdili da su planinari veseljaci i da nismo loša ekipa.

Zbog toga ćemo se sa osmjehom sjećati postolarskih intervencija, slikanja sa mlađahnim pripadnicima HGSS-a, pozdravljanje penjača na stijenama koje se uzdižu iz kanjona i tako željne limenke pive u Borisovom domu. Svjesni da je sve dio dobre atmosfere nitko nam nije zamjerio, a isto tako sam siguran da se organizator i vodiči također nisu nikome zamjerili.

Slijedi nam ubrzo novi izlet, koji osobno jedva čekam, jer kako sam i rekao, lijepo je sa vama, a što je lijepo neka i dalje traje. Vidimo se.

Jadranko Šeper

Paklenica, Anića kuk (31.03.2018.)

Objavljeno: 02.04.2019. | Posljednja promjena: 25.03.2021.
Prijavite nepotpune ili netočne informacije

Izvještaji s izleta

Bojin kuk

Odluka da li krenuti u Sloveniju ili potražiti neko domaće odredište za naš društveni izlet u prosincu bila je dvojbena. Situacija oko COVID-a 19 i neizvjesnost koju je zaoštravanje mjera prouzročilo ponukala me da umjesto Vojkove koče i vrha Pleša (1262m) na Nanosu kao i ljubljanskog adventa u povratku ipak planiram izlet na Južnom Velebitu. Svi koji ste bili dio izleta vjerujem da ste pratili prognozu koja nam do petka nije bila naklonjena. Srećom, po ne znam koji put, naša se odlučnost da ne ostanemo kod kuće isplatila.

Vražji prolaz kroz kišu

U 6 ujutro me probudila tutnjava kiše koja je lijevala kao iz kabla i čini se da govori "Kuda vi idete?!". Mi idemo u Vražji prolaz. Vodim Encijane, male planinare i njihove roditelje. Napokon smo nakon godinu i pol uspjeli organizirati izlet autobusom. Iako interes za izlet nije bio prevelik bilo mi je žao otkazati zbog onih koji su se prijavili i željno iščekivali ovaj izlet.

Zavižan - zima 2020.

Protekli smo vikend proveli na tradicionalnom zimskom izletu na Zavižan. Unatoč lošoj prognozi 15 članova odlučilo se na sve ili ništa. I isplatilo se, jer proveli smo predivna dva dana u ugodnom druženju u prekrasnom ambijentu. Bilo je odlično! Uostalom, može li na Velebitu biti ikako drugačije?

Klek - kolijevka hrvatskog planinarstva i dom čudesnih bića iz bajki

Ove nedjelje 34 djece (s roditeljima čak 76!) u organizaciji HPD Jastrebarsko posjetilo je Ivanu Brlić Mažuranić i njenu kuću bajki u Ogulinu. U Ivaninoj kući upoznali smo i Bjesomara, bijesa svih bjesova. Bjesomar je bio dobar domaćin pa je svakome od nas otkrio njegove čudesne moći, od valjanja u blatnim lokvama, do pospremanja igračaka. Za uspomenu poklonio nam je i sliku našeg čudesnog lika.

Zavižan - zima 2019.

Pravi je gušt zimski uspon na Zavižan. Svaki me puta razveseli što baš svi, bez obzira na vremenske uvjete ili smjer uspona, jedva čekamo taj izlet. Ove je godine organizirana poprečna tura od Gornje Klade preko Jezera na Krasno. Vrijeme je bilo idealno. Pravi Velebitski koktel. Nisu nam trebale krplje. Uspon je trajao nekoliko puta po 2,5h :) Silazak nešto manje. Putem smo stali na par rakija-gemišt-sok pauza, kako to već treba biti. Muškarci su u svemu parirali ženama, iako im nije bilo lako.

Nova godina - nove odluke (Cesargradska gora)

Prvi izlet HPD Jastrebarsko ove godine bio je 13. siječnja na Cesargradsku goru u Zagorju s posjetom Kumrovcu. Dojmove sa svog prvog izleta te kako novogodišnje odluke mogu biti dobre prenosi vam "friška" planinarka Sanja Ravenščak.